You can't dig yourself down

I open the door so I can shut your face. Citat U2 ur ett av deras riktigt tidiga verk Boy/Girl. Idag gjorde jag något inte helt ovanligt som att repa med bandet och... jag vet inte men vi körde en låt som heter You're A Fuckin' Idiot. Det låter hur punkigt som helst. Men jag tror att vi är inte så mycket punk längre. Jag är ju uppvuxen i pop och Kalle lyssnar på Hives(punkrockgarage va tusan). Eller jag vet inte. Men med orgelslingor blir det mer retro tro det eller ej haha! Nej med dancebeats och annat lustigt har vi börjat pula med annat som jah jag vet inte. Man kan i alla fall inte klassa oss som PUNK. Om man någonsin har kunnat klassa oss som punk. Jag tycker förstås att 70-talsband som Buzzcocks, Ramones och i viss mån Sex Pistols är riktigt bra musik.

Om ni nu tycker att jag och Clint Eastwood har något i samhörighet så säg det. Jag måste få veta. Jag kan inte leva utan det. Idag har jag än en gång funderat över varför jag bara skriver glada låtar. Tja jag vet inte men just nu känns det inte som att jag inte VILL skriva något sorgligt. Det finns så mycket sorgligt i världen ändå. Sen så finns det så många som försöker skriva sorgliga låtar bara för att liksom och ni kan ju förstå resultatet därefter... Dessutom, vem blir inte glad av en såndär happy silly song?

Om ni undrar varför jag sjunger Let's twist again på scen under Telefunkerskonserterna under den närmaste tiden så är det att jag hyllar en av mina stora hjältar - Bono. De övriga hjältarna jag har, om man nu ska smickra lite står ju som bekant inskrivna i stjärnorna bara för att - Mamma&PappaSofiaViktorOlaArthurBayes.

Ta en banan!...och oh let's twist again! :D/ Artur

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh du är vår hjälte!!!

Kram

2008-09-26 @ 09:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0