Sugarplum Fairy live på Sticky Fingers

Jag köpte biljetterna i slutet av - juli. Johorå så detta var något jag väntat på länge. Sugarplum Fairy klev igårkväll torsdag upp, eller egentligen ner eftersom det är en trappa ner till scenen. De klev ner på scenen och öppnade med den senaste singeln The Escapologist och innan man visste ordet av det så rockade de på med den gamla godingen Stay Young. Jag kände mig lite malplacé, eller jag gjorde i alla fall det i kön in till klubben tidigare på kvällen. Hur det nu hänger ihop med texten här.

Hursomhelst!!! Under låten Last Chance får jag en känsla av att, nu lyfter konsertern varpå jag vänder mig till min bror och ropar "denna är bäst hittills!". För ikväll var Last Chance väldigt bra. Det nya materialet har av förklarliga skäl inte riktigt satt sig än även om Sugarplum Fairy rockar på som om det vore gamla klassiker, nåja nästan i alla fall.

Kick it Up skulle egentligen inte ha spelats, som Victor eller Carl förklarar det. Jag minns inte vem haha. Men tack vare ett par lagom berusade "pojkar" så får vi höra den ikväll och den är en av de låtarna som höjer sig lite extra. Mitt i Godfever gör bandet en sk freeze-frame och de står helt blixtstilla en stund tills Victor i samma frysta rörelse förklarar att "kära publik, folk säger att vi har snott detta från The Hives... men... men vi har snott det från Bob Hund" PANG! in i låten igen med värsta öset!

She avslutar och bandet försvinner från scenen. Publiken ropar "EN GÅNG TILL!". Jah ni vet. Bandet kommer tillbaka. Victor tackar för all support de fått och berättar att detta är deras nästa singel och att den heter Never Thought I'd Say That It's Alright. Bandet avslutar konsertern på klassiskt manér med den gamla låten Sail Beyond Doubt och tackar för sig. Tack själva. Jag vill se Sugarplum Fairy igen.


Låtlistan:
The Escapologist
Stay Young
Marigold
Just A Little Bit More
You Can't Kill Rock'n'Roll
Last Chance
Bring Danger
Hate It When You Go
Sweet Jackie
Kick it Up
Morning Miss Lisa
In Berlin
Godfever
She
----------------
Never Thought I'd Say That It's Alright
Caroline
Sail Beyond Doubt

Ta en banan!/ Artur
när jag kommer hem finner jag ett rött kort på huvudkudden, kolla sista bilden så förstår ni ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0