Septemberplaneringen WOAH!


Idag var det såntdära, vad det nu heter. JO! Nationellt förberedelseprov i svenska. Ja jag har för mig det hette så. Vi ska ha någon ännu blodigare sammandrabbning fram i vår men för den här gången så är det klart. Jag hade en god känsla när jag skrev så nu ber jag innerligt till Clintan, Zlatan o Gessle att det ska bli bra. Ja jag har lagt till Clint Eastwood till min lilla klubb. Vad den nu kallas, kanske Gräddfilens Vänner?

Väl hemma sitter jag & lyssnar på en nyskriven låt om och om igen. Vad bra den är! Simpel, storslagen och bra. För att inte tala om enkel text. Fast jag har nog skrivit till och med enklare texter. Nästa steg blir att spela upp den för bandet. Hoppas de gillar den. Vi får väl se...

Annars förundras jag över ett snyggt intro till I'll be there med Jackson 5. Snäll låt som nästan doftar Disney. Nej den är för bra för att vara smek-90tals-Disneylåt. Det finns en bra Disneylåt och den heter Havet är djupt från Lilla sjöjungfrun. Krabban Sebastian rockar loss på havsbotten, that's my cool. På senare dagar har jag fått något slaggs agg för Disneylåtar. Kanske genom skolan. Men de som gillar lena Disneylåtar får väl göra det. Jag brukar inte slå folk med pekpinne direkt över musiksmak. Hursomhelst!!! Jackson 5-låten där. Snyggt intro. Just det jag sa just det ja. Men annars BÖR NI KOLLA IN OASIS NYA LÅT THE SHOCK OF THE LIGHTNING som släpps idag för digital nedladdning (fin video också). Jag väntar dock till nästa vecka när det nya albumet hamnar i brevlådan. Can't wait to hear...

Jo det var en sak till. Spaghettiwestern är inte helt fel, även om man somnar en liten bit in i filmen och vaknar vid det avgörande slutet med tillbakablickar och hämdens ljuva stund. Annars är en Memphis Belle en fin film. Jag kan ju berätta om den någon annan gång. JO! En grej till va. På fredag spelar Telefunkersbandet, eller delar i alla fall men det är Telefunkerslåtar i alla fall som vi lirar på Kakstormen på Alingsås Ungdom & Eventcenter. Be there and don't get lost in the bananastorm. Även om det är kakor som säljs åt alla dess håll den kvällen.

Ta en banan!/ Artur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0