STORMVARNING 2

Jag sitter och bläddrar i min blåa tjocka anteckningsbok. Om den nu är blå. Så får jag syn på lämningar efter ett riktigt bra popband. De spelade torr dansant popmusik av det torraste slaget. Ja så torr att de varje spelning brukade ha med sig ett glas rött vin in på scen. I alla fall sångaren som också spelade gitarr, en svart Telecaster Deluxe. De hette Frank och här nedan kommer bildbevis 1 på att de har excisterat. Basisten spelade på en svart Rickenbacker-bas och trummisen använde sig av ett väldigt nerskalat trumset.

Bildbevis 1


Bildbevis 2
Om vi bläddrar vidare finner vi snart samma band fast nu har de till synes ändrat namn till Luke fast spelar fortfarande samma torra danspop som förut. De bär inte röda skjortor längre hellre. Någonting har förändrats. Eller så ville de liksom ha på sig något annat mest. Båda gitarristerna har på sig trendigt smala slipsar. Längre ner har gitarristen någon annan spelning inhandlat en galet prickig skjorta som omväxling till den vita. Och han dansar så hysteriskt så att hans lugg/hår flyger i luften.


Bildbevis 3
Det här var det sista som syntes av Frank/Luke. Rykten säger att de sitter i en dammig stuga någonstans med svarta takbjälkar och har bytt namn till Stif&Bonnie och arbetar på ett (håll i er) totalt jävla asgrymt mästerverk i torr danspop. Eller om man vill kalla det även för MESPOP. Nej TORR DANSPOP funkar så bra. Om de kommer tillbaka tror jag folk kommer hylla dem. För jag tror inte de kommer tillbaka om de inte känner att de gjort en helt marvellous platta som slår allt i torr danspop. Oj, det vart mycke torr danspop här alltså. Jaja vi får väl se vad Frank/Luke eller Stif&Bonnie hittar på. Håll utkik om utifall...


Ta en banan!/ Artur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0