Tummen upp, Razorlight


En liten fråga bara. Varför har inte Razorlights nya platta släppts i fysiskt format i Sverige? Jag var tvungen att köpa den på iTunes Store vilket inte är lika roligt. Det känns som att Razorlight bara glider längre och längre bort från Sverige sittandes därborta på den stora brittiska ön med fantastiskt bra musik. En familj av musik som nu har fått en ny familjemedlem!

Slipway fires som är Razorlights nya album gjorde mig besviken vid första vacklande mötet. 30 sekundersklippen på iTunes Store gjorde mig inte galen av längtan att höra hela låtarna, eller så var jag på mindre bra humör. Nog spekulerat om det. Den nya plattan är inte helt tokig ändå. Det här är bra POP. Trots detta har jag inte ens lyssnat på hela plattan än (lyssnar på den nu). Första låten Wire to wire pekar åt vilket håll skivan låter och sen följer positiva överraskningar som Hostage of love, You and the rest och Tabloid lover. En annan rolig låt som påminner om gamla Razorlight är Burberry blue eyes. Monster boots är inte heller så dum med trummis Andy Burrows som skjutsar på riktigt bra på trummorna! Man blir glad av att höra dem. Annars tycker jag det verkar som att skivan haltar en aning. Vissa låtar låter lite som Wire to wire och med samma tunga känsla i låten. Men ändå, säkert så kommer den att växa ju mer jag lyssnar på den och jag är säker på att Niklas kommer att gilla den så jag ger tumme upp till Razorlight med en bakläxa - kom till Sveriges framsida igen och ha en sjuhelsikes grym konsert!

Låtlistan på skivan:
1. Wire to wire
2. Hostage of love
3. You and the rest
4. Tabloid lover
5. North London trash
6. 60 Thompson
7. Stinger
8. Burberry blue eyes
9. Blood for wild blood
10. Monster boots
11. The house

Ta en banan!/ Artur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0