"Bra Eliason!"

Året är 1918 i månaden november. I fem år har första världskriget rasat och på västfronten är (host) intet nytt så att säga. Men så sker det. Den 11e november blåser man eld upphör och därmed är första världskriget över. Ungefär 72 år senare har jag fötts och på dagen den 11e döps jag till Jonas Måns-Petter Eliason. Fint va? :) Jag lade in en glad gubbe där, för att få det sagda mer sagt. Så idag är det min dopdag. Ingen dålig dag att ha dopdag, i fredens tecken. Man blåste ju ändå eld upphör. I och för sig. Första världskriget rev upp den gamla världen och anlade en ny tid med nya konflikter som letar sig ända fram tills idag... Man kan kalla det för Mother of wars, första världskriget alltså.

MIN DOPDAG DÅ? Jamen det är ju bara för himla skoj! På grattis-korten jag fick på mina paket stod det faktist tex "Grattis Måns!". Så tveka inte att tilltala mig Måns. På senare år har förstås Artur tillkommit. Och det vill inte säga lite...

Ta en banan!/ Artur

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har fina namn, alla fyra; Jonas, Måns, Petter och Artur!

Kram!

2008-11-11 @ 17:51:59
Postat av: Josefin

grattis måns! (och jonas. och artur. och så vidare.)

2008-11-11 @ 19:50:38
URL: http://thedrowners.blogg.se/
Postat av: Artur

Haha tack alla :D

2008-11-11 @ 21:21:45
URL: http://ajjmarebel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0