Vilken tur att ni har mig då

Nationella matteprovet i dag var något i stil med skrattretande. Nej jag smällde inte in 20-0. Tvärtom. Ska erkänna en sak. Innan provet började satt jag och Dennis och samtalade lite om en Ajjma-låt. 'Honeymoon In Russia', jag har kanske nämnt den förut. Inte färdig men Dennis hade någon idé. Den KANSKE kommer att spelas in. Vet ej. Hursomhelst, kladdpappret vi fick gick åt till min poesi, om man nu kan kalla det jag skriver poesi. Det är mer, jah, nej nu ska jag ha stolthet över mina texter haha. "De skola icke underskattas". Så att säga.

I alla fall, jag klottrade ner lite till bra text åt låten, hade den på hjärnan större delen av provet om det inte var Joy Divisions 'Leaders of Men'. Jag har sagt det förr, Ajjma Rebel vilar på riktigt fina poplåtar. Synd att de aldrig riktigt fått visa vad de går för. Hoppas det kommer tillfälle, hade varit kul! Och att skriva låtar i en låtskrivarduo kan vara riktigt läckert.

Ta en banan!/ Artur

Oh ni undrar förstås vad som hände med matten, det hände knappt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0