Hej radion

Helt öppet. Jag anser faktiskt att Bryan Adams låt 'Summer of 69' är en kanonlåt, konstigt att Telefunkers aldrig gjorde en cover på den låten när bandet var ett babyband. Kanske vi är fortfarande. Hade jag skrivit min Summer of 69 hade jag kunnat vila i frid, som ni brukar säga. Men då skulle jag nog inte vilja vila, då skulle det bli sommarturné för dansanta amerikaner. Precis som The Charlies gjorde, fast de hade en annan grym låt, Give Me Encore. Sanslöst bra, dessutom kör de med en snyggt distad, lite crunchy Farfisa-orgel. Live är det sådär lite för snabbt och sångaren skyndar på med texten i tempot. Hola.

Joo förresten, helt borta är jag inte. Ska jag jämföra någon av våra låtar med Summer of 69 blir det nog Bring it On. Den är likt Boboboo en blivande klassiker. Säger bara det. Popabstinens on the road. Ha en trevlig helg.

Ta en banan!/ Artur

Missa inte Var fan är mitt band och Sixties på tv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0