Yellow Yellow Ahh!

 Som ni säkert redan förstår så har inläggets titel inget som helst med innehållet att göra. NejnejNEJ. Men hey vad gör väl det? :) I dag snubblade jag över vad som borde vara bland 70-talets bästa band - Bay City Rollers. 70-talspop på sin absoluta top, verkligen. Jag blev lite överraskad, läste i en bok  med en lista över 70-talsrökare (boken handlar inte om det men det var en lista vid kanten av en sida i boken) där titeln Rock 'n Roll Love Letter fanns utav ett band som hette The Records. Där fanns även låtar som Hanging On the Phone utav Blondie, Sheena Is A Punkrocker utav Ramones(bland deras bästa låtar), Little Willy utav The Sweet och Jeepster utav T. Rex m.f. Hursomhelst, så att säga, så sökte jag upp The Records och denna Rock 'n Roll Love Letter och fann samma låt med Bay City Rollers plus ett antal andra låtar. Alla var helt otroliga, helt sanslöst. Inte varje dag man snubblar över sådana låtskatter. Jag kanske inte blev eld och lågor riktigt men nog blev jag helt uppe på det! 


Bay City Rollers, klicka på bilden vetja

Förutom att gräva ner mig i Bay City Rollers så tog jag med, just det, The Sweet på ett hörn. De är inte heller så dåliga, har faktiskt lyssnat på dem förut men då på bara en låt - Ballroom Blitz. Även den en 70-talsrökare om man får lov att säga så. Men nu tog jag tag i saken och rotade fram några fler hits såsom Fox On the Run, Little Willy (nämnd ovan), AC / DC (hm, lustig titel) samt Teenage Rampage. 

Bra musik även om jag kanske hade klätt Sweet lite annorlunda. Googla fram en bild på dem men vem vet, ni kanske gillar vad ni ser. Bay City Rollers är helt godkäna i klädväg, liknar litegranna 70-tals Charlies. De hade sina vita utsvängda byxor med höga midjor och militärgröna skjortor med uppvikta ärmar, vita scarfs eller gigantiska flugor. Det var vad dom hade på sig, enhetliget regerade där men de kunde även ha prickiga(STORA prickar) eller randiga skjortor med gigantiska kragar. Charlies har även synts i tex sjömanskostymer. Det är snyggt, jag bara säger det.

Nåja jag nöjer mig så för denhär gången.
Ta en banan!/ Artur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0