Haha! Nästa låt!

Haha, jag började flabba när jag hörde övergången från 'Abra Cadaver' till 'Two-timing touch and broken bones', den var så grymt oväntad! Oj förlåt, alla kanske vet vad jag babblar om nu... det är två låtar från The Hives album 'Tyrannosaurus Hives'. Skivan börjar liksom med en typisk snabb och skränig Hives-låt (Abra Cavader), och den låten avslutas ganska plötsligt. Och innan man hinner säga... hyreshus! Så börjar nästa låt (Two-timing touch...) lika snabb och i samma tonart! Okej det kanske inte var så roligt, men jag gillade det...

Efter dom låtarna kommer dessutom megahiten 'Walk Idiot Walk', det är lite synd. Jag tycker att dom borde ha lagt en lite *host* dåligare låt emellan. Nu när jag skulle hitta en låt att föreslå som var lite *host* dåligare så hittar jag ju så klart ingen, det är ju The Hives vi snackar om... Ja albumet är faktiskt så bra! Men jag hittade två som inte riktigt håller måttet, 'Missing Link' och 'See Through Head'.

Okej nu är jag klar med The Hives-kackladet!

Ta en funderare!/ Niklas

Kommentarer
Postat av: Artur

Haha Tyrannosaurus Hives har en väldigt stark öppningstrio faktist, inte illa :D

2008-03-26 @ 20:46:42
URL: http://ajjmarebel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0