TomorroW

Imorgon ska vi ha ett såntdär "haha-än-är-det-inte-lov-prov" i musikteori. Ett prov jag varken har ork eller lust för just nu. I ärlighetens namn kunde vi faktist ha haft det tidigare i höstas eftersom vi inte ens får tillbaka provet förrän efter lovet som det verkar. Prov å prov. Nåt slags "test" för "våran egen skull". Samma sak igen, vi kunde haft det tidigare i höstas då i alla fall min hjärna var lite mer klar. Nu är allt mest en enda dimma. Tror jag. Förkylning.

MEN! Jag var på julbord idag. Sjömagasinet var platsen. Där har folk som John Cleese, Bruce Springsteen och U2 ätit! Inte illa. Liksom Bono drack jag vanligt vatten för min stackars röst.

Folk påstår att jag inte önskat mig nåt i julklapp. Nåväl. Nu ska jag försöka. Kolla här.
Oasis: Heathen chemistry
Oasis: Standing on the shoulder of giants
Broder Daniel: No time for us/Army of dreamers 2CD+DVD
Gyllene Tider: GT live/ En scen vid en plats i en stad DVD
Denna förstås!!! VERY VERY VIKTIGT
The Verve: Forth (har jag önskat mig av mina syskon men jag gör det här också för säkerhetsskull)
Bilder på omslagen till ovan önskningar i ordning från top.







Hmmm. So far. Kanske kommer på något mer men dessa är bra. Jag motiverar mina önskningar.

Jag lever för cd-skivor och musiken på dem. Jag gillar inte musikteori dock. Jag kan skriva låtar ändå. Hursomhelst! Oasisskivorna för att jag med dem nästan har en komplett Oasis-samling. Broder Daniel är en maffigt "best of" paket som verkar väldigt bra för den som inte orkar köpa alla Broder Danielalbum. Gyllene Tider. Behövs motivering? Ordet GT live säger sig självt. Dessutom mamma, tänk när vi kan sjunga med till alla hits i köket med film dessutom så vi kan se! U2 likaså. Nyutgivning med konsertfilmen som förut var svår att få tag på VHS om man hade tur. Men nuså. The Verve har gjort comeback med en riktigt skön platta. De har gjort mer än Bitter sweet symphony.

Imon har vi spelning med bandet. Årets sista. Skulle inte förvåna mig själv om jag uppträder i feber imon. Men isåfall gör jag det. Resten av veckan får bli som den blir. Men på fredag måste jag handla lite julklappar och en "grattis-Jonas-du-har-jullov-cd". Det kanske kan vara två-tre cdskivor. Får se... Imon blir det en sjuhelsikes rock 'n' roll show på Alströmergymnasiet!

Ta en banan!/ Artur

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja tänk Jonas, när vi kan sjunga alla hitsen i köket och se dem också.

Tänk vad härligt!

Lycka till imorgon, med båda det ena och andra!

Kram mamma

2008-12-14 @ 22:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0