Den gyllene tummen med skön känsla alltså


Nog med O Helga Natt för min del dethär året. Det blev bra tillslut. Folk har sagt till mig att jag var bäst. Om någon var bättre har jag inte märkt något av eftersom jag satt nere i en loge hela föreställningen. För er som inte fattar vad jag pratar om så handlar det om skolans julkonsert. Vi hade två varav jag främst pratar om den längre föreställningen som hölls under kvällen. Punkt.

Skönt att ha det gjort. Nu lyssnar jag på The Guilds senaste platta The Golden Thumb. Det åttonde spåret på skivan, It's about thyme, kan vara en av de bästa låtarna jag har hört detta året då vi närmar oss slutet även detta året. Charlies hade en grym känsla i sin låt Long live också! Kul att de släpper nytt nästa år. Jubileum och allt. Killers släppte ny platta. Det går bra för dem. Sista låten på den nya skivan Day & Age är bra. Den heter Good night, travel well. Skön känsla i den.

JO! En tråkig nyhet. Telefunkers förbandsspelning för Parken på MX Rockbar är inställd!!! Hela kvällen är inställd. För få biljetter sålda eller något i den stilen om jag har uppfattat rätt. Men Telefunkers ångar vidare! Vi har två andra konserter kvar i år och tänker minsann ge järnet. Vi har blandad smet av både nytt(jäkligt bra nytt material) och gamla goa klassiker från året som nyss gått! Bandet har ju inte direkt legat på latsidan detta året som ni kanske har märkt.

The Guild igen. Himla fantastisk bra platta. Ett "vid-sidan-av-band" kanske lyckas med en första platta som är helt okej. Sen kanske det blir lite sisådär. The Guilds första platta gillar jag starkt. Jag brukar lyssna på den när jag varvar ner på lördagar. Men så släpper de en grym platta igen! Härligt att de lever ut så i sin musik!

Imorgon ska jag och Jonas LA se om vi inte kanske kan spela in en ny Telefunkerslåt! Så vi får väl se. A little christmasgift maybe?

Ta en banan!/ Artur

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker att det var en härlig julkonsert, från början till slut!

Tänk vad ni musikesteter får uppleva av musikglädje!



Kul att ni ska spela in en ny låt! Vi väntar med spänning att få höra höstens nya låtar!

Fanclubmedlem

2008-12-04 @ 21:34:25
Postat av: Artur

Jasså du är fanclubmedlem, är Lisebergskaninen Nicotin det också?

2008-12-04 @ 21:45:37
URL: http://ajjmarebel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lisebergskaninen är VIP-medlem i Telefunkers fan-club!

Han säger att han är på Telefunkers spelningar varje kväll. Kan det stämma?

2008-12-05 @ 19:39:17
Postat av: Artur

Du jag är inte riktigt säker alltså, man kan ju aldrig riktigt veta!

2008-12-05 @ 21:48:30
URL: http://ajjmarebel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0