Caesars på WOW

OH MY GOD CAESARS! Till att börja med, detta var en av de bästa konserterna jag har varit på. Nu vet ni. När man väl ska skriva om vad som hände under denna konsertern så tappar man orden. Bandet kommer in på scenen, öppnar med Strawberry Weed som är bra mycket starkare än på skivan. Det är ett redigt laddat Caesars som ställer sig på scenen och den inledande trippeln Strawberry Weed, We Got To Leave och Over 'fore it Started är en hyperstark inledning och gitarrist Jocke Åhlund är i sitt esse. Han ropar till publiken "vad är det som flugit i er!?" varpå publiken ljublar i extas. Något som skulle hända fler gånger. Jocke är liksom publiken helt bananas och säger "ni är ju helt otåliga! Och vi är otåliga gamla män!". Maken till vilken positiv energi det var här och när bandet kör Jerk it Out bryter bland den mest galnaste euforin ut som jag har varit med om. Vilket drag! Vilket ös! Man kanske inte ska säga dethär för ofta men, denna konsertern var alla låtar riktigt riktigt bra. Det går knappt att välja. Jocke fortsätter under hela konsertern att ställa sig på högtalarna framför scenen som blir som en ramp ut mot publiken och göra publiken ännu mer euforisk. Det är inte bara tältet som är fullt av publik, även utanför blir det fullsmockat med människor som vill se en glimt utav Caesars. Jag vill överösa dem med så många superlativ som möjligt. Jag säger inte bara detta för isåfall skulle jag lika gärna kunna säga att Mando Diao eller Franz Ferdinand var grymma. De var bra men inte LIKA bra som Caesars, inte nära. Tack Caesars, ni var bäst.

Senare träffades vi ett par glada Caesarsfans och fick träffa några ur bandet när de signerade i SJtältet på festivalområdet. Så nu har jag en låtlista som ska ramas in och hängas upp så att alla kan se.

Låtlistan:
Strawberry Weed
We Got To Leave
Over 'fore it Started
Stuck With You
Spirit
Paper Tigers
Jerk it Out
Boo Boo Goo Goo
New Breed
Candy Kane
Punkrocker



Kolla även här, grymma bilder
Ta en banan!/ Artur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0