Broder Daniel på WOW

Till att börja med, JA det var väldigt välrepeterat och njaaa så väldans sorgligt blev det väl aldrig. Sådärja. Att Broder Daniel närmast är en instutition, en religion, ett slags samfund ja kalla det vad ni nu vill blir man varse om (såvida man inte blivit det tidigare) när man ser bandet göra sin sista spelning. Det saknas bara att de kommer in i vita scenkläder inför vad som kan kallas för extranumren för att konceptet hade varit så jah vad man ska kalla det. Nåja de gör de inte men vad gör väl det en sådanhär kväll?

Det är svårt att sätta ord, sista spelningen är som jag sagt - sista spelningen helt enkelt och när Henrik Berggren ensam har avslutat konsertern med en akustisk gitarr och låten No Time For Us så tackar han kort. Därpå skyndar han av scenen, lämnar över gitarren till en tekniker och försvinner. Slut...

Så var det och jag kände mig lite som en "fish out of water" även om det i och för sig är pop som står på agendand när Broder Daniel ställer sig på scenen. Men detta bandet har tex inte varit min barndom, ni vet säkert vilka band och artister som kan räknas upp isåfall. Jaja, det var Broder Daniel det men som Henrik Berggren säger så kommer ju Broder Daniel att finnas kvar även om de inte spelar tillsammans. Om det nu var till någon tröst för fansen som tyckte det var både hemskt och ofantligt kul att vara på konsert med "BD".



Bra låtar som jag minns det:
I'll Be Gone, Lemon och You Bury Me, säkert fler men jaja, som jag minns det hehe
Ta en banan!/ Artur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0