Fading Livingroom...

image105

Sitter och dagdrömmer. Hittar på titlar o allt möjligt gojs. Härom dagen skrev jag en ny Telefunkerslåt, jag vet inte om det kan bli något ännu. Det ger sig först när man presenterar låten för bandet och börjar spela. Antingen blir det ös eller så dör låten. Jag vet inte vad som händer, det bara blir antingen eller liksom. Oftast, just det, oftast. Med ett stort T.

Förresten, Fading Livingroom. Det är en låt från The Down&Ups första platta Live Masters. För himla bra band från 90-talet dedära Manchesterpojkarna, Down&Ups. Trummisen var i och för sig inflyttad från Liverpool med mamma pappa och den större systern Elisabeth vid tioårsåldern när han träffade busfröet Paul McArthur och hans kompis, en viss Ian Friday...

Ta en banan!/ Artur


Oasis på bild, de ger mig den rätta känslan med sin dialekt & obeskrivbara låtar...

Kommentarer
Postat av: Sunshine

Oh de två banden är ju typ bäst!! ^^

2008-04-06 @ 18:22:35
Postat av: Josefin

jag gillar egentligen inte oasis. de känns lite ... borgerliga. haha. i alla fall om man jämför med pulp och blur.

2008-04-07 @ 10:21:15
URL: http://thedrowners.blogg.se/
Postat av: Artur

hehe kanske, har jag aldrig funderat på ^^ himla bra band bara... hört Down&Ups nångång?

2008-04-07 @ 16:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0