April april, så att säga...

 HEJ. Erkänn att det är en medryckande inledning ändå "HEJ". För att flirta lite med våran historielärare i dag så hade vi bestämt oss för att vara helt tysta hela lektionen. Själv tyckte jag att det verkade som om läraren blev lite ställd på sätt o vis och samtidigt inte. Men allt han sade hördes, om han så än andades - lite ställd mot väggen ja. Tystnaden funkade väldigt bra första halvan av lektionen i alla fall.

Just nu läser jag en bok som heter Beatlesmanifestet förresten, låter som värsta tunga boken eller hur? Det är en gul pocketbok och som en pocketbok sig bör så luktar den förstås rättså gott ändå. Jag tycker det är viktigt detdär om det så än är en bok jag läser eller om det är texthäftet till en skiva. Lukten ska ändå vara god. För att ta några skivor som exempel så luktade tex The Arks 'Prayer For the Weekend' eller Timo Räisänens 'Love Will Turn You Around' rättså gott som nylevererade. Moneybrothers 'Pengabrorsan' är inte så dålig heller för att inte tala om Håkan Hellströms senaste platta 'För Sent För Edelweiss'. Bara en sån sak. För mig kan det faktiskt höja den totala upplevelsen och erkänn att resonemanget inte är helt främmande för er ;)

Ta en banan!/ Artur

Kommentarer
Postat av: Elin

Nej.. det finns ett jättemysigt antikvariat i Haga där jag har köpt en poesibok till Martina.. och där luktar det sådär "gamla böcker"

2008-04-02 @ 08:36:06
URL: http://elinblau.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0