78 ton kärlek

 HEJ. Apropå titeln så påpekade kära Niklas fint & snällt att Dia Psalma visst hade gjort en låt som heter 100 kg kärlek(Jag har inte ens hört det bandet). Men jag sopade kvickt undan min lilla ödmjukhet och tryckte gasen i botten. 100kg?! Seriöst pojkar, så lite kärlek? *suck*. Min kärlek finns i tonvis och det räcker nog inte ens med 78 ton. Jag är rädd att det rinner över kanten ganska snart. Lycka till.

Förresten, sitter fortfarande o läser den välluktande boken Beatlesmanifestet. Den är bra. Boken cirklar runt en Jóhann som växer upp i 60-talets Reykjavik. Han lyssnar på band som Rolling Stones, Beatles (förstås) och Small Faces. Härligt! Dessutom har han ett band som heter Matchbox. Jóhann pysslar också med en del kärlek, inte helt oväntat. Bra underfundig(konstig), komisk och lite sådär misär-tragisk bok. Inte så dum, ännu roligare blir den när man lyssnar på Let's Spend the Night Together med Rolling Stones (eller David Bowie för den delen) eller kanske Sha La La Lee med Small Faces. Sug på den karamellen go vänner.

Ta en banan!/ Artur

Kommentarer
Postat av: Lady Di

Rubriken stämmer med texten!

2008-04-02 @ 23:23:47
Postat av: Bror

Då behöver du en passande bunke där du kan hälla över all den överfulla kärleken i, jag vet en passande iaf... Det gör du nog också!

2008-04-03 @ 16:25:02
URL: http://ajjmarebel.blogg.se
Postat av: Artur

Där fick du allt till det Niklas, inte dumt, inte dumt alls ;) Jag kapitulerar, poäng till dig! hehe...

2008-04-03 @ 20:58:40
URL: http://ajjmarebel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0