September

Idag tjöt varningssignalen över vårat avlånga land och jag tillsammans med några kompisar tog till den långa tonen som bas ackord på vägen efter skolan. Så kan det vara, solen sken och allt var rättså bra(hungrig!). Nästnästa torsdag fyller Artur år, det blir roligt. Därför är september en rättså trevlig månad, lagom mycket sommar och lagom mycket höst. Förutsätter att det inte blir för stora mängder regn, bara litegrann kanske. Dessutom finns det visst ett småtrevligt "månadens citat". Såhär ungefär:

Att ibland stanna upp ett tag, kan vara enda möjligheten att gå vidare

Fint? Jah men ibland kan de där stunderna när man "stannar upp" bli lite väl långa bredvid stereon, rent förrädiska stunder. Tid och rum ignoreras lite väl. Historian sidan 61-68? Hur blev det med Sune-grejen i engelskan...?

Bläh, vet ni vad? Hög tid för bög tid som de gamla grekerna sa. Hitta på lite nya roliga grejer, Spotnicks hade rymddräkter, Sugarboys skrev om bananer fast något helt annat och The Arks välkända eko-garderober har väl inte passerat någon obemärkt? Och just det, för att piffa upp tillvaron för svensson gick vi för 40 år sedan över till lite högertrafik. Bara en sån sak. Frågar någon mig nu vart jag vill komma får jag snabbt en frän min, jag vet inte. Förlåt kära Ajjma Rebel-fans, Arturs få fans och alla Måns kompisar...

För en gångs skull, ta en banan!/
Artur

Dagens låt: Maxwell's Silver Hammer - Beatles

Kommentarer
Postat av: Måns

Mean Mr Mustard!

2007-09-16 @ 23:18:54
URL: http://ajjmarebel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0