Robert Broberg!

"Mina damer och herrar, låt mig presentera - Robert Brobeeeerg!" Sådär gick det till igår när vi var på Storan i Göteborg (ja nu har vi börjat gå inomhus för att se våra favoriter, liksom den tiden på året...). Robban är nu fyllda 67 år om jag inte missminner mig men han sätter upp en sann greatesthits-föreställning när han och hans vapendragare besöker oss i Göteborg. Dessutom är Robert begåvad med "talets gåva" som det så vackert heter. Han är en riktig entertainer, värmer den frusna själen.

Han berättar om när han på ett bananskal blev med skiffleband i ungdomsåren och hamnade på omslaget till Aftonbladet. Dessutom följer ett antal berättelser när han bla blev svensktopps-etta och alla hans resor på vespan och andra transportmedel. Men bäst blir det ändå när han och hans orkester ger sig på de lite rockigare och bluesigare partierna i föreställningen. Likbil och Utskitet Äppelmosblues låter fräschare än någonsin. Men Robert flirtar även med publiken under lugnare låtar som i den fina Här I Min Skrivmaskin när han spelar på en skrivmaskin, jo. Andra bevis på pärlbandet utav klassiker är tex: Båtlåt, Killa Mej På Ryggen, Beachparty, Jag Älskar Dej Ditt Helvete, Redan När Vi Sätter Oss Till Bords,Vatten och 1983 Års Ängel. Dock, tätt åtföljd skulle jag vilja påstå att avslutande Öken tar priset och applåderna o busvisslingarna vet ibland ingen hejd. Trevlig kväll inne i värmen på Storan, tack Robert, killen håller formen. Poäng till Broberg!


Kommentarer
Postat av: Martina

Ingen "ta en banan"?!

2007-10-04 @ 18:20:27
URL: http://anorak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0