Musik i höst

Oj oj, vad det är kallt ute! Oj oj, vad musik är bra! Oj oj, vad mycket skolarbete jag har att göra! Oj oj, vad jag saknar farfar! Oj oj, vad många oj det blev!



Först tänkte jag tipsa om några roliga album som är påväg nu när en tredje del av året har gått. Alla har väl hört singeln Tick Tick Boom med The Hives på radion vid det här laget, Mando Diao har även börjat få spinn på sin nya singel If I Don't Live Today, Then I Might Be There Tomorrow. Men dessa singlar är faktiskt inte ensamma, nej de har båda två ett trevligt album att leka med.

Jag kan även tipsa om System of a Downs sångare har gått solo och släppt tre låtar nu att njuta av, det är verkligen bra musik! Och budskap. Sist men inte minst vill jag skvallra om Foo Fighters nya album Echoes, Silence, Patience & Grace och singeln The Pretender.


Jag tog nyss reda på att Foo Fighters är mer än ett band. Jag, Frida, Robban, Jonas och Jannica hamnade nämligen i skol-biblioteket och avdelningen religon. Där hittade jag en bok om UFOn (hmm, en flygande tefat-sekt eller vadå?). Där i stod det om olika utomjording-grejor i alla fall och i en del av boken stod det Foo Fighters. Det var tydligen några mystiska flygplan som uppenbarade sig under andravärldskriget... Sant eller falskt? Sant är i alla fall att jag vet vad Foo Fighters är nu, aliens.

image78



Salem Al Fakir ska spela på Storan den 26 November, jag och Jonas ska dit! :D
Mycket trevligt, yes yes. Vi tror stenhårt på att You Need A Japanese Man spelas, annars får vi väl skrika det till honom! Det blir premiär för mig (Niklas) att gå på Storans "riktiga scen", för jag har bara varit vid klubbscenen (och lyssnat på basisten Jonas Hellborg och IA).

Save the bananas! / Niklas

image81

Kommentarer
Postat av: Jonas, Måns & Artur

Åh vi önskar oss dendära Hivesplattan i försenad födelsedagspresent *fniss*...

2007-10-15 @ 18:49:53
URL: http://ajjmarebel.blogg.se
Postat av: Fridha the balconette

Vi får joina flygande-tefatssekten och ha det som balconetteimage ^^. Grymma musiktips för regniga och kalla höstdagar!

have a bananasplit!

2007-10-18 @ 22:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0