Hemma igen!

Hälften av Ajjma Rebel är nu hemma från Västerås efter fyra roliga dagar! Jag (Niklas) och Jonas är nämligen körsångare och åkte iväg tillsammans med 12 andra körsångare till en Ungdoms Körfestival i Västerås.

Dag 1 - Resan till främmande marker
Vi reste iväg klockan 10.29 på torsdagen, med tåg från Alingsås. Det tog ungefär fyra timmar. Under dessa timmar fick vi dela vagn med människor där medelåldern låg på ungefär fem. Mesta delen av tiden lyssnades det musik och sågs på film på Jonas iPod (Mando Diao's Down In the Past). När vi anlände till stationen fick vi byta til en buss som skulle ta oss lite närmare Västerås, för att sedan få stiga av vid Domkyrkan. Vi stegade genom området och hittade en person som kunde ta oss till vår blivande sovsal, denna trevliga herre gav oss också varsin mysig tygkasse som alla andra 250 körsångare som var där också hade fått. Vi vandrade vidare till Annxet som det hette och packade upp sovsäckar, liggunderlag, luftmadrass m.m. Där efter var det en gudstjänst i kyrkan om jag inte minns fel... och sedan till allvaret. Stämövningarna. Vi gick igenom de flesta sångerna om jag inte minns fel. Hmm jag kommer inte ihåg så mycket mer än att vi att middag sedan och att det var svårt att somna.

Jag skriver lite om dag två senare...

PS. Jag använder ny msn nu '[email protected]' Om någon försökt lägga till mig (tänker främst på personerna från Västerås) tidigare än måndag 21/5 klockan 11.00 så ber jag den personen göra ett nytt försök ^^' DS.

Ta en banan, (festis och muffin)! /Niklas


image11

(Telefunkers - Jonas, Arthur och Joakim inne i Domkyrkan)

Kommentarer
Postat av: den galna stockholmstjejen till vänster

vilka minnen, hehe^^ nu blir jag nyfiken på vilken person det kunde vara... aja hoppas allt är bra med er där typ nere:) mvh den galna stockholmstjejen till vänster

2007-06-22 @ 00:48:33
Postat av: Joke

Snygg bild asså!

2007-08-22 @ 00:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0