Söndagspyssel

Det är söndag, så långt är vi överrens. Matteprov imorgon, okej men jo det är ju det. Historian lockar faktiskt mer, "Upptäckternas och enväldets tid". Trodde "enväldets tid" alltid funnits eller är det så att dessa enväldena är mer enväldiga än de som funnits innan?

Just det, sitter här och lyssnar på Thin Lizzy och Joy Division. Jag gillar det, inte så pjåkigt faktiskt. Hade inte blivit förvånad om jag själv skulle skriva låtar inom deras genrer. Det bästa med deras musik är att jag inte känner/får prestationsångest när jag hör musiken vilket låter fruktansvärt och haha ja det bör ni tycka också. Samtidigt är det inte särskillt svårt att skriva sån musik som går på radion men, usch, den musiken som verkligen är bra får man magont av(går förstås på radion med, pop är ju underbart). Det är min hatkärlek till musiken det. Kort och gott.

Lyssna även på:
Thin Lizzy -  The Boys Are Back In Town, Jailbreak, Rosalie, Dancing In the Moonlight
Joy Division - Love Will Tear Us Apart, She's Lost Control, Shadowplay, No Love Lost
Velvet Underground - Rock and Roll
ABBA - Bang-A-Boomerang

Ta en banan!/ Artur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0