Way Out West Galleriet

Hej! Jonas har ju skrivit en stor blogg om Way Out West festivalen vi två var på, det borde ni läsa.


Fast vi håller inte med på alla punkter, som Laleh tex det finns mycket mer att säga om henne tycker jag. 'Vem har lurat alla barnen' fick i alla fall mig att rysa av välbehag. Även 'Prinsessor', 'Mamma' och 'Han tuggar kex' var riktigt bra tycker jag. I slutet kom det också en kör med några... glada ungdomar. Det var roligt att se henne live hur som helst. Jag håller med Jonas om The Hives och The Ark och dom andra banden.


På Säkert!'s konsert var jag väldigt trött och uppfattade inte mycket av det som hände på scenen. Det enda jag kommer ihåg var att hon sa något i stil med...

"Människor som går ihop och gör saker tillsammans står för den mesta delen av jordens hemskheter, krig, rasism och... handboll."

Hmm... jaja. Hon är säkert en bra artist. Säkert. Jag kan ju nämna något om Regina Spektor. Hon gör riktigt bra musik, men jag fångades inte av hennes uppträdande så väldigt. Hon spelade sina hits och gjorde det ganska bra, dock så saknade hennes band som är med på skivan. Det blev lite blekt utan dem i vissa låtar. 'Samson' var grym!


Regina Spektor var en av de två amerikanska artisterna vi lyssnade på, den andra var Erykah Badu. En kvinna som sjöng en sort hiphop/techno/rock-mix. Hon såg riktigt ball ut i sitt stora afro och en tröja där det stod Pink Floyd. Jag vet inte vad jag mer ska säga om henne... Nu kommer bilderna!



image46image47


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0