Därmed är sommaren över ;)

I den lilla stad Alingsås vi bor i anordnas det såhär i slutet av augusti en slags "festival" i staden. Gästabudet heter det närmare bestämt. Och ikväll kickade kära Melody Club igång det lilla partajet på Stora torget i lilla Alingsås. Tänka sig, Melody Club spelar i lilla Alingsås! Otroligt är bara förnamnet.

Trots detta är det tyvärr dålig uppslutning och det är inte många inne. Ett gäng inbitna fans hade inte varit fel, men så är det när det är 18-års gräns. Vi är många under 18 som lyssnar på Melody Club till exempel, det är nog främst där de har det stora antalet fans. Om de hade släppt på 18-årsgränsen och gjort de få fulla killarna som var helt borta besvikna hade det blivit folkfest, så som arrangörerna sa att det var...

Såja, slut med gnällandet. Tillslut, när The Arks One Of Us Is Gonna Die Young klingat ut börjar ett välkänt ljud dåna ut ur högtalarna. Den förste som syns ur bandet är trummis Andy A som tar plats bakom sina trummor. Ganska snart slänger de igång med dängan Feed On Me från senaste plattan. De är riktiga disco-nissar, killarna från Växjö. Det är inte särskilt svårt att höra när man hör deras musik och speciellt live. Då blir det riktigt påtagligt. Och visst har de hits och andra bra låtar! Palace Station, Killing a Boy, Stranded Love, Take Me Away, Electric, Baby, Destiny Calling, ja jag kan hålla på länge med den listan. En liten ballad slinker även in vid namnet Sweet Thing. Tillslut står vi där i publiken och ropar hänfört "en gång till! en gång till!" och klappar händerna. Först tillbaka är sångare Kristoffer med kommentaren att på nåt sätt är det alltid han i bandet som först kommer upp igen. Men det dröjer dock inte länge förrän de andra visar sig på scenen och de kickar igång deras senaste singel, Last Girl On My Mind, bra! Men allt roligt har sitt slut, så även den här konsertern liksom sommaren skulle jag vilja säga. För trots att det väller fram värme från scenen är det en kall 30e augustikväll. Ingen brittsommar här inte. Så inför sista numret denna kväll med Melody Club frågar Kristoffer vilken låt de skall avsluta med. Det ropas Wildhearts och det är ingen dum låt det. Så, det blir Wildhearts som killarna sätter igång som avslutande låt. De tackar för sig och Kristoffer önskar oss en trevlig festival. Tack själva, Melody Club, för en värdig avslutning på denna sommaren...

image62

Ta en banan!/ Artur


Oj, förresten! Ni kanske undrar hur en 17årig Artur kan komma in utan att ha köpt biljett. Låt mig ge ett kryptiskt svar. Jag säger bara: g ä s t l i s t a...

Såja, och glöm inte, slopa 18årsgränserna. Ingen tjänar på det, tvärt om!

Tack för mig, dags att sova :D

Kommentarer
Postat av: juliet

hah.
på tal om i alingsås. hela
arken var i alingsås för ett
par veckor sedan när dom skulle
spela i någon annan stad och
så var dom glassugna, så dom
hade tagit en paus i lilla
Alingsås för att käka lite glass.
Dom gick till Åkanten. Där var
min kära vän Matilda och Gabriel.
Leari uppenbarar sej, tätt åtföljd
av Martin. Matilda blir lite för-
virrad och kan först inte koppla.
Men så ser hon Ola och saken är
klar. Mina kära vänner blir lite
halvt Tjenis med Arken och dom har
en trevlig glass-stund inne på Åkanten.
Matilda sa att dom var hur trevliga
och jordnära som helst och att dte
nästan var dom som hade börjat snacka
men mina vänner och inte tvärtom.
så, ja, tyckte att det kanske vore
lite skoj sådär att veta!
KramochPuss, nu sticker jag till jooobbet!

2007-09-01 @ 09:47:52
URL: http://julietjuliet.bilddagboken.se
Postat av: juliet

hahah, ja, det har jag tänkt många gånger.
-
förresten, glömde säja det. Efter att Matilda
och Gabriel träffat dom och pratat om diverse
ting så skulle dom åka iväg igen. Och när dom
körde förbi mina vänner så tutade dom, vinkade
glatt och skrek "Lycka till med Bandet!".
-
det är väl inte illa att ha fått sitt band lyck-
önskat av självaste Arken? =D
-
-
KRAMochPUSSS<3
-
-
-
[ha det vacker du med!]

2007-09-01 @ 17:25:18
URL: http://julietjuliet.bilddagboken.se
Postat av: juliet

MEN! hela mitt meddelande kom ju inte
med!
-
-
-
jag skrev; "Ha det vackert du med, Måns!" också faktiskt.

2007-09-01 @ 17:26:44
URL: http://julietjuliet.bilddagboken.se
Postat av: Artur

Haha helt sjukt! Tänkte häromdan när Melody var i stan att jag minsann skulle finna dem. Men, nejdå inte var de där. "Bara vanligt folk" men jaja, fick se dem live iaf. De körde Baby, å jag kom å tänka på nolhagatiden när jag sjöng den i klassrummet, minns du julia? :)

2007-09-01 @ 21:39:13
URL: http://ajjmarebel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0